понеделник, 19 септември 2011 г.

Здраве и Сила представя Bronnley


Встъпление

Коя е истината за добрия парюфм? Как да изберете аромата, отговарящ на стила Ви? Къде свършват маркетинговите хитрини и къде започва истинското качество? Ще намерите отговорите на тези и още други въпроси в следващия материал. Благодарение на съвременните високо усъвършенстваните пазарни методи се представят висок спектър от изискани аромати. Те пленяват с уханието си сетивата ни, a красивите опаковки и представителността на продуктите - съдържанието на портмонетата ни. Любимите аромати не винаги са били очарователна част от ежедневието ни.
Бронли твори изтънчени аромати от 1883 г. Ан Роситър, която е внучка на основателя на компанията Джеймс Бронли, а понастоящем и неин Председател ни обяснява как се произвеждат висококачествени, но същевременно не много скъпи продукти.


Във Великобритания се пускат ежегодно около 60 нови аромата за мъже и жени според различни анализи. Въпреки широката гама от продукти предлагани на пазара изследване показва, че за определен период от време потребителите са верни на даден аромат, след което го сменят с друг, за да изпробват нещо ново. Заради сравнително по-стабилни и твърди доходи жените между 35 и 64 годишна възраст са най-установените потребители на скъпи марки парфюми. Именно затова при ароматите за жени се наблюдават сезонни предпочитания - през лятото се предпочитат по леки или с цитрусова основа, а през зимата – пикантни и мускусни.

Надпреварата за спечелването на нови клиенти е жестока и неравна. Експерти от бранша препоръчват минимална инвестиция от 1 млн паунда, за да може новият продукт да повлияе значително върху потенциалните бъдещи клиенти. При това положение, ако даден аромат се задържи на пазара за повече от година без да спаднат продажбите му значи е сравнително успешен. При всяко друго положение означава, че голяма част от разходите са отишли на вятъра.

Следейки промените в модните тенденции и съчетавайки новите технологии с наличния ресурс от суровини Бронли развива изкуството на парфюмерията в своите собствени лаборатории вече над 125 години! Блясък и стабилност са основните характеристики на един успешен продукт. Според Ан Роситер смисъла на парфюма си остава един и същ, колкото и модата да се променя. Използвайки любимия си аромат трябва не само да ухаете прекрасно, но и това да Ви кара да се чувствате великолепно. Ароматът трябва да е отражение на това, как се чувствате, мирогледа Ви за света и ценностната Ви система. Затова той е въпрос на личен избор.

Много компании, започнали от скоро да предлагат аромати нямат традиции в парфюмерията. Такива с имена на дизайнери, например, ги използват, за да привлекат по-младите потребители, които искат да си подсигурят съответния имидж и начин на живот.

Съвременното модно течение в парфюмерията е наречен от експертите в бранша “Прозрачен аромат“ - фин, лек, приготвен с преобладаващи цитрусови връхни нотки и в пълен контраст с тежките, опияняващи ухания, напомнящи за 80-те години на миналия век. И тъй като става все по-трудно да се създаде нов аромат все повече компании се обръщат към напредналите нови технологии, за да уловят и имитират всеки актуален аромат.

Етерични масла

Точно определени правила за определянето на стила на парфюма, освен съществуващите насоки няма. Няма и точно и пълно описание на съдържанието на всеки парфюм върху опаковката му, затова е добре да бъде тестван върху кожата преди да бъде закупен. Процентното съдържание на етерични масла определя качеството на продукта:
- Perfume – Концентрация на етерични масла около 15-30% в разтворител, обикновено спирт. Истински упояващи аромати!
- Espri de Perfume – Съдържа 15% етерични масла. По-лек вариант от Perfume.
- Eau de Perfume – Съдържание на 8-15% есенции.
- Eau de Toilette – Съдържат 4-8% етерични масла. Преобладаваща част от мъжките аромати спадат към тази категория, но естествено и дамските могат да спадат към нея.
- Eau de Cologne – Леко ароматизирана вода, със съдържание на есенции 3-5%. Води началото си от Кьолн, Германия.

    

Благодарение на разработването на аромати в собствена фабрика Бронли поддържа разходите си ниски. Затова могат да си позволят сплитането на толкова съставки, колкото са необходими за получаването на качествен нов продукт. Важно е да се отбележи също, че използват етерични масла с доста по-висока концентрация от общоприетата. По този начин се получават висококачествени продукти с дълготраен аромат. Например тоалетната вода на Бронли съдържа минимум 10% аромат при норма 4-8%, а парфюма е с 20% есенция.

От къде се доставят етеричните масла?

Бронли използва етерични масла от различни източници по цял свят. От Източна Индия и Китай – маслото Ветивер. От Индонезия се доставя Пачули - най-важната съставка в парфюмерията, а също така и Иланг-Иланг. Масла от Роза, Бергамот, Лавандула и Нероли (от портокалови цветчета) се намират в изобилие по Средиземноморието. Дори и капка от чисто розово масло или много ценното масло от нарцис могат да променят напълно аромата на парфюм.

Добиването на етеричните масла става от различните части на растенията – цветове, плодове, кора, листа и корени. В Бронли са наясно, че добиването на етеричните масла трябва да се добиват от възстановими източници, за да се опазва околната среда.

Предпочитания метод за извличане на масла от растенията или плодовете е чрез парна дестилация, който е икономически най-изгоден. Най-обикновения начин за извличане на масла от растение или плод е чрез дестилиране, защото е търговски приложимо.

Изследване и тестване на продукта

Преди лансирането на даден продукт се осъществяват множество проучвания и тестове сред потребителите. Потенциалните потребители се разделят по възраст, начин на живот и обществено положение. Обособява се целева група и се избират подходящи нотки за нея. Компонентите на всеки аромат се проверяват за безопасност, съвместимост и устойчивост в рецептурата на парфюма. Въпреки сериозната работа обаче голяма част от ароматите не успяват да привлекат потребителите.

В Бронли най-напред проверяват продукта лабораторно с инструментални методи. След това и с хора, работещи във фабриката или офисите. Следващата стъпка е т. нар. “Сляп тест“ - поставя се новият аромат до успешно продаван конкурентен аромат в идентичен флакон. Ароматът на Бронли трябва да бие конкурентния продукт, както и всички останали. Това е сигурен начин да се поддържат разходите ниски, а качеството високо.

Завършеният аромат се състои от 40 до 50 различни съставки. Всички те ухаят различно по отделно в сравнение с това, когато са смесени с други. Магията на този сложен и деликатен процес на комбиниране е изкуството на парфюмериста.

Какво всъщност е аромата?

Всеки аромат се състои от три пласта. Всеки пласт съдържа различни нотки. Процесът на комбиниране на слоевете се нарича “Напластяване“.
- Връхни нотки – усещат се при съприкосновението на парфюма с кожата и се усети спиртното съдържание в аромата. Обикновено са по-леки от другите – цветни или плодови. Типични такива са цитрусовите. Излъчват вълни, даващи непосредствено въздействие.
- Сърцевинни нотки – създава ядрото на парфюма. Наричат ги още “сърцето“ на парфюма. Обикновено е цветна и не много променлива. Роза, Лавандула и Жасмин, създават “характера” на аромата. Френско грозде, ябълки и кайсия също са доказано успешни сърцевинни нотки.
- Базови нотки – определя дълготрайността на аромата. Осигурява фона, на който се усеща сърцевината. Най-често съдържа натурални масла – от Сандалово дърво, Амбър, Мускус и Ванилия. Те спомагат за балансиране и стабилизиране на парфюма.

Пластовете на аромата се отделят и излъчват във въздуха последователно. Оставят различно ухание от момента, в който е нанесен парфюмът, до тогава, когато той е изсъхнал напълно.

Европейска история

Гърция – жените обожавали парфюми. Това личи от намерените през 350-340 г. пр. н. е. в Атина керамични шишенца с благоухания. Заможните атиняни използвали големи количества аромати при пиршествата си. Най-напред робите донасяли вода и добре смесена с аромати глина за ръцете на гостите, а след това фини ленени кърпи с ароматни мазила, придружени с гирлянди от виолетки.

Франция – през 15 век французойките използвали толкова много парфюм, че мъжете започнали да жена, която е използвала аромати съдържащи мускус, цибет или други ароматни субстанции, защото вече не могли да ги различават една от друга на баловете с маски.

Великобритания – френската и италианската мода значително повлияли на английската аристокрация през 60-те години на 17 век. Парфюмите били използване освен като моден елемент и като метод за прикриване на неприятна миризма.

Любопитни факти

- Гърците смятали, че слагането на парфюм ще им позволи да пият повече вино!
- По време на религиозните процесии в Древен Египет се използвало извънредно голямо количество парфюм и нито един фараон не е бил коронясан, без да бъде помазан с ароматни масла от жреците.
- Библията разказва за парфюми, които често били използвани с други ароматни вещества за прогонване на демони от тялото на болен човек.
- Римският император Калигула използвал огромни количества парфюм и се потапял в ароматизирани вани след оргиите си!
- Друг римски император – Нерон – имал трапезарии, на чиито тавани като орнаменти висяли бивни, от които при завъртане се изливали цветя и парфюми върху гостите!
- Един от прототипите на днешния парфюм бил ароматна пудра, примесена със спирт. Той е направен за Мадам ла Маречал Д’ Амонт през 1675 г.
- Д-р Джордж Ууд от Warwick University заявява: „Няма да се изненадам ако открия, че когато мъж се чувства странно привлечен от жена, това е защото нейният личен “ароматен отпечатък” прилича на този на неговата майка - първата му любов”.

Ароматите на Бронли

Гамата парфюми и тоалетни води на Бронли представлява широк спектър от аромати – от свежата и пикантна серия “Лимони” до традиционните и цветни аромати на колекцията “Бадемово масло”.

Бронли се грижи не само за жените, но и за мъжете - в специална колекция с тоалетни артикули. Тази колекция се характеризира с модерен и мъжествен аромат, създаден, за да бъде дълготраен и едновременно с това да се грижи за кожата.

В допълнение към това, Бронли предлага сезонни продукти, най - вече под формата на подаръчни комплекти. Зимните въплъщават в себе си темата за Коледа, която на пазара за аромати е най-продаваемата.

Високото качество на продуктите е отражение на това, че се използват само натурални съставки. Ето и няколко примера:
- Бадемовото масло се явява като ефективен овлажнител във всички тоалетни артикули.
- Алое Вера се използва като хидратант и е с доказани качества при лечение на кожни изгаряния.
- Женшенът е известен в Ориента с това, че предпазва от опустошителните последици от стареенето.
- Екстрактът от Лешник, друга съставка, доказано стяга и тонизира кожата.
- Маслото от бреза се извлича от кората и листата на растението от семейство Betula, което вирее в Европа.
- Екстрактът от коприна, както и Женшенът, са високо ценени в продуктите за красота в Ориента. Коприната е протеин, който изключително добре подхранва кожата.

Няколко думи от експерта!

Мис А. Роситър, Председател, H Bronnley & Co Ltd: „Модата ще диктува бъдещото развитие на Бронли в парфюмерията, не само при самите аромати, но и при тоалетните ни артикули. Ние непрекъснато ще следим мястото ни на пазара, за да можем да обновяваме продуктите си и така да задържаме интереса на нашите клиенти. Както и досега ще продължаваме да създаваме продукти, които са от най-високо качество и които хората намират за доставящи удоволствие и комфорт.”

          

Можете да разгледате пълната гама на Бронли ТУК!
          
сподели бутон

Няма коментари:

Публикуване на коментар