вторник, 13 септември 2011 г.


АРОМАТИТЕ

От 1883 г. Бронли развива изкуството на парфюмерията в своите собствени лаборатории, улавяйки промените в модните тенденции, и съчетавайки новите технологии с наличния ресурс от суровини.
Блясък и стабилност са основните характеристики на един успешен продукт.

Въпреки че модата се мени, истинският смисъл на парфюма си остава същият. Използвайки любимия си аромат Вие не само трябва да ухаете великолепно, но и той да Ви кара да се чувствате така великолепно. Ароматът трябва да отразява как се чувствате Вие, Вашите ценности и погледа Ви към света. Това, разбира се, е въпрос на личен избор.”
Мис Ан Роситър, Председател, H Bronnley & Co Ltd


Няма точно установени правила какво трябва да съдържат различните “стилове” парфюми. Съществуват само насоки, които повечето компании следват.
Точното съдържание на аромата не може да бъде описано на опаковката. Затова винаги е по-добре да тествате продукта върху кожата си, преди да го закупите.

Качеството на един аромат би могло да бъде оценено по това, какво е процентното съдържание на етерични масла в продукта.

Парфюм (Perfume):
Това са истинските “упояващи” аромати. Концентрацията на парфюмни масла е около 15-30 % в разтворител, който най-често е спирт.

Парфюм (Espri de Parfum):
Това е по-лекият вариант на парфюма, чието съдържание е 15% парфюмни масла.

Парфюм (Eau de Parfum):
Този вид съдържа около 8-15% есенция.

Тоалетна вода (Eau de Toilette):
Повечето мъжки ухания спадат към тази категория и обикновено съдържат 4-8% есенция.

Одеколон (Cologne):
Това е леко ароматизирана вода, която води началото си от Кьолн (Cologne), Германия и поради това се нарича “eau de cologne“. Обикновено съдържа 3-5% есенция.

Важно е да се отбележи, че Бронли създава ароматите си с много по-голяма концентрация на етерични масла, отколкото е прието да се прави. Разработени са по този начин, за да може клиентите да получат продукти само от най-високо качество и чийто аромат ще е дълготраен.

Какво всъщност е аромата?


Всички аромати са съставени от три пласта, всеки от които съдържа различни „нотки”. Процесът на комбиниране на тези слоеве се нарича „напластяване” и когато то е направено с умение, придава на парфюма дълбочина и характер.

Върхови нотки
Върховите нотки се усещат веднага щом аромата докосне кожата. Върховите нотки обикновено са по-леки от другите съставки и могат да бъдат цветни или плодови. Типични върхови нотки са цитрусовите аромати, които се “излъчват” на вълни, даващи непосредствено въздействие.

Сърцевина
Сърцевината създава ядрото на парфюма и често я наричат “сърцето” на аромата. Сърцевината обикновено е цветна и по-малко променлива от върховите нотки. Сърцевина от Роза, Лавандула и Жасмин, създават “характера” на аромата, въпреки че някои плодове като френско грозде, ябълки и кайсия също са се доказали като успешни.

База

Базата определя дълготрайността на аромата. Тя осигурява също и фона, на който се усеща сърцевината. Този пласт обикновено съдържа натурални масла като Сандалово дърво, Амбър, Мускус и Ванилия. Те спомагат за балансиране и стабилизиране на парфюма.

И така...
Пластовете на аромата се отделят и излъчват във въздуха последователно, като оставят различно ухание от момента, в който е нанесен парфюмът, до тогава, когато той е изсъхнал напълно.

Ние оприличаваме разработката на аромата на музика, където върховите нотки, средата и базата, комбинирани да доставят добре оформен букет е като музикален акорд или част от оркестър”

казват “композиторите” на ароматите в Бронли.

В различните колекции Бронли използва:
  • актуални и модерни аромати като Роза и Цитрус
  • традиционни, богати аромати като Лавандула
  • смес от актуални и традиционни аромати като Кайсия и Бадем


Модата ще диктува бъдещото развитие на Бронли в парфюмерията, не само при самите аромати, но и при тоалетните ни артикули. Ние непрекъснато ще следим мястото ни на пазара, за да можем да обновяваме продуктите си и така да задържаме интереса на нашите клиенти. Както и досега ще продължаваме да създаваме продукти, които са от най-високо качество и които хората намират за доставящи удоволствие и комфорт.”

Мис Ан Роситър, Председател, H Bronnley & Co Ltd
сподели бутон

Няма коментари:

Публикуване на коментар